Otázka zdravé výživy je v současnosti velmi aktuální téma napříč všemi institucemi pro vzdělávání. Snahou je naučit žáky lepším stravovacím návykům s cílem prevence proti obezitě a další řadě civilizačních chorob. Proč by se tedy toto téma mělo vyhnout i vzdělávání mentálně postižených?
Vzdělávání mentálně postižených žáků je zajímavé téma s řadou otazníků a prozatím nezodpovězených otázek. Vzdělávat žáky základní trivium, tedy psaní, čtení, počítání, nebo je učit praktickým dovednostem, které více využijí ve svém každodenním životě?
Na podobné otázky si odpovídají učitelé střední školy Euroinstitut pro mentálně postižené. Zaměřují se na vzdělávání žáků různých věkových skupin. Právě jejich rámcový vzdělávací program pro žáky učebního oboru Provozní služby věnuje rozsáhlou hodinovou dotaci přípravě pokrmů v rámci odborného předmětu i rozsáhlé hodinové dotace během odborného výcviku.
“V rámci školního vzdělávacího programu zařazujeme předmět zaměřený nejen na přípravu pokrmů, ale s ní související zásady zdravé výživy. Výuka je přizpůsobena žákům. Podle kapacity chápání poskytujeme žákům vědomosti a dovednosti o přípravě pokrmů podle tradičních receptur, surovinách, jejich zpracování a správného použití při přípravě pokrmů v souladu s moderními trendy odpovídajícími racionální výživě.” uvádí Mgr. Taťána Kuhnová, autorka článku: Zdravá výživa a mentálně postižený žák.
Zajímá Vás k tomuto tématu více? Podívejte se na celý článek zde: